Dit bericht geeft aan dat u geen lid bent of niet ingelogd bent op onze site. Om u zich aan te melden klik hier op

Ga terug   DimaDima.NL Forums Ga terug .:: Islam forum ::. De ware godsdienst voor Allah Ga terug Do'aa en Athkar uit de Koran & Soennah

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  Berichtnr : 1  
Oud 3 september 2009, 07:21
Mijn gegevens
moslima69
Senior Member

moslima69's schermafbeelding
Mijn statistieken

moslima69 is offline

Mijn laatste topics

Niveau: 10 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 235

Activiteit 43 / 9034
Percentage 40%

moslima69 is offline Foto-album moslima69

Forum : Do'aa en Athkar uit de Koran & Soennah

Standaard Dua voor broeder in gevangenis

Wij vragen jullie doe'a voor broeder Seifullah Chapman: gevangen gezet en gemarteld door Amerika dinsdag 01 september 2009 Na de aanslagen van 11 september, 2001, begon de Amerikaanse overheid een heksenjacht op moslims in Amerika. Om de moslim gemeenschap angst in te boezemen, zodat zij zich zouden onderwerpen aan Amerika en alles zouden doen wat de Amerikaanse overheid van hen eiste. Bijvoorbeeld werd in de staat Virginia een groep moslimjongeren gearresteerd omdat zij tezamen paintball speelden. De Amerikaanse overheid beweerde dat het paintball-spel in werkelijkheid "heimelijke trainingen voor djihaad" was. De jongeren werden daarop gearresteerd en werden in de media de "Virginia djihaad groep (Virginia jihad group)" genoemd. Onder de 11 jongeren was Seifullah Chapman, een bekeerling. Hij werd uiteindelijk veroordeeld tot 60 jaar (!) gevangenis in de zaak. In een brief aan een lokale krant, The Muslim Link, heeft hij verteld over zijn ervaringen in de gevangenis.

Bij de foto: Broeder Saifullah Chapman
Expliciet.nl heeft deze brief vertaald, om de moslims in Nederland en Belgi te bekend te maken met het onmenselijke lijden dat de broeder wordt aangedaan door de Amerikaanse overheid. En om de moslims in Nederland en Belgi te vragen doe'a te doen voor hun broeder Seifullah Chapman: dat Allah (swt) hem, en al zijn lotgenoten overal ter wereld, kracht mag geven, en geduld, en sakiena in hun harten; en dat Allah (swt) de mensen zal helpen die werken voor terugkeer van de Islamitische Staat Al Khilafa volgens de methode van de Profeet (saw), en dat Hij (swt) het werk voor de terugkeer van de Islamitische Staat Al Khilafa spoedig het gewenste resultaat zal geven, omdat de leider - de Khalifa - van deze staat voorzeker al de middelen waarover de Oemma beschikt in zal zetten om de moslims te verdedigen en beschermen, zoals Khalifa Al Moe'utasim deed toen hij hoorde dat een moslima door de Byzantijnen gevangen was genomen en daarop direct het leger van de moslims liet uitrukken om haar te bevrijden.
Seifullah Chapman: "Ze proberen me te vermoorden"
De jonge Seifullah Chapman uit Noord Virginia beweert dat het federale bureau van gevangenissen hem probeert te doden. Zijn advocaat is hier tevens van overtuigd. In een detailleerde, zes pagina tellende brief aan de "Muslim Link" van 15 juli 2009, en in een vervolg brief van de celgenoot van Chapman, wordt beschreven dat gevangenisbewaarders opzettelijk knoeien met insuline of dit zelfs onthouden van Chapman, een type 1 diabeet.

Chapman, 36 jaar oud, zit een gevangenisstraf van 60 jaar uit, omdat hij veroordeeld is voor het samenzwering tegen de neutraliteit verdrag in Kashmir tegen India. India wordt gezien als bondgenoot van de Verenigde Staten. De absurd hoge gevangenisstraf heeft plaatst kunnen vinden door de manier waarop aanklagers de verdenkingen hebben geconstrueerd in de aanklacht, het werd zelfs "draconisch" genoemd door Leonie Brinkema - de rechter die Chapman heeft veroordeeld. In een brief aan zijn advocaat Johnathan Zwerling van 7 mei 2009, schreef Chapman: "Ze [gevangenisbewaarders] doen er alles aan om mij zo ziek mogelijk te krijgen". Chapman schrijft tevens dat hij een "gedetailleerd logboek" bijhoudt over alles wat gerelateerd is aan zijn medische conditie en behandeling in de gevangenis.
De "Federal Bureau of Prisons" (BOP) - een onderdeel van het gerechtshof - heeft zich niet welwillend opgesteld tegenover de advocaat van Chapman, die gelooft dat het leven van Chapman "in gevaar is". In een brief gedateerd op 8 mei 2009, aan Bryan Pownell van de BOP Health services, schreef Zwerling dat meerdere oproepen zijn gepleegd bij de gevangenis adviseur, welke niet zijn beantwoord. " Probeert u het later nogmaals' is het antwoord dat wij hebben gekregen", schreef Zwerling nadat hij een aantal incidenten opnoemde, de data en tijden waarvan lieten zien hoe de gevangenistijdroosters ervoor zorgen dat de situatie van Chapman alleen maar verslechterde.

Type 1 diabeten zoals Chapman zijn afhankelijk van insuline om hun suikerspiegel te reguleren. Een relatieve korte tijd zonder insuline, zelfs al is het een dag of twee voor een type 1 diabeet, kan ervoor zorgen dat het lichaam in een shock toestand raakt. Het kan tevens schade toebrengen aan de organen met als gevolg de dood.
Op 10 juni 2009, heeft het hoofd van de federale gevangenis in Lewisburg, Pennsylvania waar Chapman werd vastgehouden gereageerd op Zwerling. Hij schreef "wees gerust dat noch het opsluiten van uw clint noch uw bezwaarbrief enig invloed heeft op de manier waarop onze medische staf hun ethische verantwoordelijkheden vervullen om zodoende de nodige medische zorg te verlenen."
Advocaat Zwerling heeft een motie ingediend op 15 juli 2009 uit naam van Chapman. Daarin vroeg hij aan Rechter Brinkema om hem te laten getuigen in een instantie gerelateerd hieraan, maar niet gerelateerd aan zijn medische conditie. Zwerling vertelde "Muslim Link" dat federale rechters geen bevoegdheid hebben over zaken gerelateerd aan de BOP. De enige manier waarop een rechter een gevangene kan dwingen om verplaatst te worden is om hem voor het gerecht te dagen. Maar zelfs na zo'n zitting zou de gevangene weer onder de hoede zijn van de BOP.
Tijdens het schrijven van dit rapport verblijft Seifullah Chapman nog altijd in de gevangenis van Lewisburg, PA in de Verenigde Staten. De brief van Chapman, in zijn geheel, is hieronder te lezen:

"As salaamu alaikoem. Hoe gaat het ermee? Ik bid dat jij gezond bent en dat dit jou bereikt terwijl jij je bevindt in de beste staat van imaan. Allah Kareem.

We gaan beginnen aan leven II in de SMU, en ik wilde u even op de hoogte houden van wat er zich afspeelt hier. Om meteen ter zake te komen, zij martelen fysiek mensen in de Amerikaanse gevangenissen.
De medische diensten bij SMU (Special Management Unit) zijn de ergste welke ik heb meegemaakt in de BOP. Toen ik voor het eerst kwam in de gevangenis, ging ik naar USP Big Sandy. Van gezondheidszorg op straat naar gezondheidszorg in de gevangenis was als een shock voor mij. Ik dacht dat Big Sandy de slechtste medische zorg had. Drie jaar later werd ik overgeplaatst naar de Communications Management Unit (CMU) in Terre Haut, en de medici werd alleen maar erger.
Wij werden opgesloten in een isoleercel en mochten die niet verlaten, dus kregen wij ook geen bezoek van medici. De enige keer dat wij een medicus zagen was wanneer wij besloten om langs de unit te gaan. Na twee jaar in de CMU werd ik overgebracht naar de Special Management Unit (SMU) in USP Lewisburg.
Ik ben als diabeet afhankelijk van insuline sinds 1994. Tijdens deze 16 jaren heb ik altijd insuline ingenomen om te kunnen eten en functioneren. De gehele tijd dat ik opgesloten zat, heb ik altijd aan de insuline gezeten. Ik krijg een injectie met insuline in de ochtend voor het ontbijt en tijdens lunch. En een injectie met insuline in de avond voor het avondeten en avondsnack. Dit ging zo door voor 16 jaar.
De twee injecties die ik inneem moeten verdeeld worden over 12 uur, om zodoende de insuline effectief te laten zijn. In mijn gehele tijd dat ik in deze SMU bevindt, heb ik tot nu toe mijn ochtend dosering ontvangen tussen 06:00-10:00 (meestal tussen 08:00 en 10:00). In de avond kreeg ik mijn dosering ergens tussen 14:30 en 22:00 (meestal tussen 15:00- 16:00). Normaal gesproken ontvang ik insuline laat in de ochtend, 09:00 of 10:00 en in de vroege avond rond 15.00 of 16.00 uur. Dat is slechts 5 of 6 uur tussen elke injectie. Omdat ik mijn injectie vroeg in de ochtend kreeg, rond 15.00 of 16.00 uur, moest ik 18 uur wachten tot mijn volgende dosering de volgende ochtend. Dit veroorzaakte grote problemen in de SMU. De enige manier om deze problemen op te lossen in de gevangenis, is om een medische klacht in te dienen. Dit is ook wat ik heb gedaan. Ik diende verschillende klachten in waarin ik mijn situatie uitlegde en dat medici mij niet hielpen.

Op vrijdag 19 juni 2009, PA (naam anoniem gehouden), de hoofd verzorger voor blok 1, kwam in mijn cel met een van die klachten, en vroeg mij om iets te tekenen, hij wilde dat ik verklaarde dat alles prima was. Ik vertelde hem dat de situatie niet was verholpen en weigerde iets te tekenen. PA Fascinana bedreigde mij dat wanneer ik zou weigeren het te tekenen, dat hij dan zou beginnen met blanco, stoppen met het geven van jouw insuline en dan zal je bloed suikerspiegel constant hoog zijn waardoor je geen glucose tubes meer nodig hebt'.
De hoge suikerspiegel waar hij het over had beschadigt de lever en nieren, veroorzaakt zichtverlies en stopt de circulatie van het bloed. Dit zorgt ervoor dat diabeten hun ledematen moeten laten amputeren. Ik nam in eerste instantie zijn dreigement niet serieus, omdat ik dacht dat niemand dat serieus zou menen. Ik weigerde daarom ook om het formulier te tekenen. Totdat op woensdag 24 juni 2009 PA (anoniem gehouden) zijn dreigementen waar maakte.

Op woensdag kwam PA (naam anoniem gehouden) naar mijn cel en vertelde mij dat hij mij geen insuline meer zou geven. Ik vertelde hem dat ik al 16 jaar afhankelijk ben van insuline en dat ik in die jaren nog nooit ben gestopt met insuline. Hij antwoordde: "Ach ja" . Dus op woensdag 24 juni 2009 was ik voor het eerst in 16 jaar gestopt met mijn insuline.
Om 6.30u op donderdag 25 juni werd mijn suikerspiegel gecontroleerd en het was 442. Normaal gesproken hoort het tussen de 80 en de 100 te zijn. Maar ik kreeg nog steeds geen insuline. Zonder insuline kon ik niet eten, dus mijn laatste maaltijd was op woensdag. En paar uur nadat mijn bloed was gecontroleerd, werd ik ziek. Ik begon wat groen spul over te geven (ik kwam er later achter dat dit gal uit mijn maag was). Ik braakte elke tien tot vijftien minuten gedurende een aantal uren. Mijn celgenoot probeerde medische hulpverlening voor mij te regelen door te bonken op de deur.
Om 12.30 moesten de gevangenisbewaarders mij neerleggen op een brancard zodat zij mij konden brengen naar de arts. Toen ik eenmaal daar was kreeg ik in feite totaal geen medische hulp. De Assistent Gezondheid Administrateur vertelde mij dat ik geen insuline zou krijgen. Ik kreeg vier groene pillen die voor mijn maag zouden zijn en daarna werd ik terug gebracht met een rolstoel. Toen de bewaarders de trap op liepen om naar mijn cel te gaan, braakte ik de pillen uit. Die nacht werd alles nog erger. Ik was niet in staat om (van de vloer) op te staan en ik bleef braken. Mijn linker grote teen, mijn linker hand en mijn arm werden gevoelloos. Ze zijn nu nog steeds gevoelloos en ik heb geen idee waarom. Mijn spieren en mijn gewrichten werkten niet meer en het leek net alsof ze branden. Ik kon nauwelijks zelf voortbewegen. Ik had een knallende hoofdpijn en alles deed pijn. Om 23.30u die avond werd ik gebracht naar het gevangenis hospitaal. Ik kreeg twee infuuszakjes en 10 eenheden insuline. Anderhalf uur later werd mijn suikerspiegel gecontroleerd en het was nog steeds niet gezakt. Ik werd daarna terug gebracht naar mijn cel en ik at niks op donderdag.
Op vrijdag ochtend was mijn bloedsuikerspiegel nog steeds hoog. Ik kreeg wederom die vier groene pillen, maar geen insuline. Ik braakte de groene pillen uit waar de PCP, genaamd PA (naam anoniem gehouden). Om 9.30u kwam de medische klinische directeur, Dr. Pigos, naar mijn cel. PA (naam anoniem gehouden) had iedereen verteld dat ik te veel Snickers repen had gegeten en dat dat mijn probleem was. Geen idee waar hij dit vandaan haalde. Inmiddels was ik bijna drie maanden op de SMU en slechts twee Snickers repen waren weg uit mijn bezit, slechts twee. Maar desondanks vertelde hij dit verhaal. Ik wilde dat ik mijn insuline terug kreeg en dat de pijn stopte, daarom vertelde ik Dr. Pigos dat de bewaarders al het voedsel uit mijn cel moesten weg halen. Op deze manier kon PA (naam anoniem gehouden) deze leugens niet meer vertellen. De bewaarders deden dit waar de dokter bij stond. Nu smeekte ik bij de dokter om mijn insuline te herstellen. Ik ging verder door uit te leggen dat ik nog nooit was gestopt met het innemen van insuline. Gedurende 16 jaar kreeg ik continu insuline. Op vrijdag at ik niets.
Zaterdag was weer het zelfde liedje, alleen intenser. Ik kreeg geen insuline toen de verpleegkundige naar werk kwam. Nu was ik hier, in een medische observatie' cel, nadat ik dagen lang exact dezelfde problemen had ondergaan, kreeg ik nog steeds geen medische hulp. In plaats daarvan moest ik twee uurtjes wachten. Ik vertelde de bewaarders dat ik niet kon wachten. Ze keken toe terwijl ik bloed braakte. Toen vertelde ze mij dat de luitenant tegen de doktors had gezegd dat hij mij eerst wilde zien, direct nadat hij arriveerde om 6u. Dit was de meest verschrikkelijke pijn die ik heb meegemaakt, voor zover ik mij kan herinneren. Ik was niet in staat om te bewegen, dus ik lag op de vloer van mijn cel in mijn eigen braaksel en bloed. Niemand kwam tot 9u, vijf uur nadat ik om hulp had gevraagd. In plaats van te reageren op mijn medische spoedgeval kwam de verpleegkundige om 9u om mij pillen geven. Hij vertelde mij dat toen hij er om 6 uur was, hij eerst naar het kamp ging om andere medicijnen te geven. Toen kwam hij terug naar de gevangenis kwam om daar medicijnen uit te delen. Hij kwam als laatste naar mij toe.
Toen de verpleegkundige kwam, kwam hij met een groep mensen: een luitenant, een van de afdelingsofficiers en een psycholoog. Ze scholden mij uit en ze zeiden dat ik nooit medische hulp zou krijgen, ze zeiden dat ik geen insuline nodig had. De luitenant gaf de opdracht om handboeien bij mij om te doen en om mij vast te ketenen aan het bed, ook al was er bij mij geen sprake van een disciplinaire zaak. De verpleegkundige controleerde mijn suikerspiegel en het was weer 600. Ik kreeg drie infuuszakjes, tien eenheden insuline (die mijn bloed suiker niet reduceerde) en nog een injectie tegen het braken. Het enige wat ik kon doen was vragen naar insuline. Ik legde keer op keer aan iedereen uit dat ik al 16 jaar lang aan de insuline ben, hoe konden zij het maken om mijn insuline te stoppen - mijn levenslijn. Ik at geen Snickers repen, zij wisten dit omdat ik hun al mijn voedsel had gegeven op donderdag en sindsdien zat ik in de observatie cel. Ik had niet gegeten sinds woensdag, in de hoek van mijn cel lag een stapel dienbladen met eten. De bewaarders haalden alle dienbladen weg; ze zaten nog steeds vol.

De bewaarder legde uit dat mijn situatie vergelijkbaar was met de situatie van een auto, wanneer het water van de radiator opraakt. De hoge suikerspiegel droogde mij ernstig uit en net als een auto, functioneerde mijn lichaam haast niet meer en het begon mijn lichaam te bezwijken. Mijn insuline werd nog steeds niet hervat.
Zondag was absoluut mijn ergste dag; ik dacht echt dat ik dood zou gaan. Zo intens was de pijn. Ik heb nog nooit zo'n pijn meegemaakt in mijn leven. Allah zegt "En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldige" (VBK Al Baqarah, 2:155). Alhamdoelillah, "Waarlijk, tot Allah behoren wij en waarlijk tot hem zullen wij terug keren" .
Op maandag kreeg ik eindelijk wat insuline. Ik kreeg slechts acht eenheden, wat een derde is van mijn normale avond dosis. Ik moest in de observatie' cel blijven tot zondag 11 juli 2009 en ik werd alleen vrij gelaten omdat de cel gebruikt moest worden voor zijn eigenlijke doel-disciplinaire redenen. Ik werd terug gebracht naar mijn normale cel na meer dan twee weken in een cel te zijn verbleven die je slaap ontneemt. Mijn eerste maaltijd was een stuk brood en een bekertje melk op maandag 29 juni. Ik was veel afgevallen, dus ik vroeg of ik mijzelf mocht wegen om te weten hoe zwaar ik woog. Mijn verzoek werd afgewezen.
De eerste week was het ergste. Behalve de problemen die ik hierboven heb vernoemd, was mijn zicht een week lang vertroebeld en het duurde langer dan een week voordat ik weer rechtop kon lopen. Ik deed mijn salaat liggend, daarna deed ik het zittend en na een week kon ik eindelijk weer staand bidden. Mijn teen en mijn hand zijn nog steeds gevoelloos.
Ik zou nooit geloven dat een dergelijke behandeling mogelijk zou zijn, als ik het niet met eigen ogen zou hebben gezien. Nadat ik drie maanden te maken heb gehad met de geneeskundigen hier, ben ik er van overtuigd dat deze behandeling geen ongeluk was. Dit is opzettelijk gedaan. Het was alleen met Allah's Genade dat ik dit allemaal heb kunnen doorstaan. Alhamdoelillah voor Allah's Genade, want de mensen hier hebben dit niet.
Dus dit gebeurt er in de Amerikaanse gevangenissen. Ik kan het nauwelijks geloven. Dus ik ben er zeker van dat het ook voor jou moeilijk zal zijn om het te geloven. Ik hoorde altijd op het nieuws over fysieke martelingen in plaatsen zoals de Aboe G****aib gevangenis en Guantanomo Bay, maar niet hier. Wees verzekerd, moslims worden ook fysiek gemarteld in Amerika. Bedankt voor het luisteren broeder. Allah ma'ak, wa salaam.
Je broeder,
Seifullah Chapman
15 juli 2009

bron:expliciet.nl

Uw handtekening
moslima69

فَمَن شَاء فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْيَكْفُرْ

Berichtnr : 2  
Oud 3 september 2009, 18:50
Mijn gegevens
ihsan
Senior Member

ihsan's schermafbeelding
Mijn statistieken

ihsan is offline

Mijn laatste topics

Niveau: 11 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 256

Activiteit 49 / 9212
Percentage 26%

ihsan is offline Foto-album ihsan

Topicschrijver: moslima69 Forum : Do'aa en Athkar uit de Koran & Soennah

Standaard Re: Dua voor broeder in gevangenis

Assalamo alaikom warahmatu Allah wabarakatuh beste.

Sub7anelah, zo zie je maar. We denkan altijd dat het ver van ons ligt maar het kan gebeurt dus wel degelijk!
Yazakelahoe7'ayran voor het te plaatsen en ik stuur het zeker door zodat ook anderen het kunnen lezen.

Wa alaikom assalam warahmatu Allah wabarakatuh

Uw handtekening
ihsan

Leef van dag tot dag, want niemand heeft je morgen beloofd.

Berichtnr : 3  
Oud 5 september 2009, 05:34
Mijn gegevens
moslim33
Member

moslim33's schermafbeelding
Mijn statistieken

moslim33 is offline

Mijn laatste topics

Niveau: 7 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 166

Activiteit 25 / 6392
Percentage 65%

moslim33 is offline Foto-album moslim33

Assalamo alaikom warahmatu Allah wabarakatuh

djazakkoeallahoe gayran

Uw handtekening
moslim33

Alhamdolillah wassalato wassalam ala mawlana rassoel allah wa ala aalihi wa as-habihi ajmaain waman tabi3ahom bi ihssan ila yawmi addin

Moslim33

Berichtnr : 4  
Oud 20 oktober 2009, 04:57
Mijn gegevens
silvony
Member

silvony's schermafbeelding
Mijn statistieken

silvony is offline

Mijn laatste topics

Niveau: 6 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 140

Activiteit 20 / 5322
Percentage 62%

silvony is offline Foto-album silvony

Unhappy Re: Dua voor broeder in gevangenis

moge allah onze broeder inshahelah standvastig maken in zijn dien inshahelah word je in de wereld en hiernamaals beloont ameen deze verhaal heeft mij diep geraakt

Berichtnr : 5  
Oud 18 februari 2010, 11:40
Mijn gegevens
piloot007
Junior Member

piloot007's schermafbeelding
Mijn statistieken

piloot007 is offline

Mijn laatste topics
0 عيد الميلاد النبوي
0 jabal Arafa
0 Anashid islamiya.

Niveau: 3 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 73

Activiteit 9 / 2503
Percentage 93%

piloot007 is offline Foto-album piloot007

djazakkoeallahoe gayran

Berichtnr : 6  
Oud 7 juni 2010, 09:58
Mijn gegevens
Zuster
Junior Member

Zuster's schermafbeelding
Mijn statistieken

Zuster is offline

Mijn laatste topics
0 Salaam Aleykom.
0 Grote en kleine Tekens van De Dag Des Oordeels!

Niveau: 2 [♥ Bé-Yêu ♥]
Situatie 0 / 31

Activiteit 4 / 1046
Percentage 25%

Zuster is offline Foto-album Zuster

Salaam Aleykom.

Allah Ou Akbar, dit heeft mij geraakt.

Persoonlijk, had ik dit nooit verwacht van Amerika.

Moge Allah hem zonden uitwissen, hem beschermen tegen Het Hellevuur en tegen Het Straf in Het Graf, moge Allah hem geduld schenken, moge Allah hem vergeven en hem Recht Leiden en beschermen tegen al Het Kwade, moge Allah zijn Doua's en gebeden verhore en accepteren en onze Doua's voor hem en andere verhoren, Incha'Allah, Ameen, Ya Rabbi, Ameen, Ya Rabbi!

Wa Salaam.

Uw handtekening
Zuster

Beproevingen en tegenslagen, te veel om te verdragen. Geduld is wat je in die tijden moet vragen!

Zuster.

Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten